Obxectivos
do PMUS
1.
Consolidar o dereito ao espazo público de todas as persoas independentemente da súa condición física, social ou económica
2.
Desenvolver unha cidade integradora
3.
Condicionar a mobilidade en automóbil á de todos e todas: só o tráfico necesario
4.
Manter as rúas seguras e sen sinistralidade
5.
Integrar a mobilidade
externa e metropolitana
6.
Promover a
mobilidade accesíbel
7.
Efecto PO2: un concello accesible e sustentable, mellorar os corredores verdes
8.
Converter toda a cidade nunha Zona de Tráfico Reducido, para cumprir coa obriga que impón a Lei de cambio climático
9.
Integrar a loxística
urbana
10.
Manter o elevado grao de participación social
11.
Aplicar o mellor coñecemento dispoñible
Obxectivos
específicos
Obxectivos 1-4
Tratar as zonas inseguras
ou con sensación de inseguridade con
Accións
Instalación de PPS, RFV, morróns; ampliación de beirarrúas, mellor iluminación
Medidas estruturais e policiais para manter 0 mortos e tender a 0 feridos graves diminuíndo tendencialmente o seu número
Obxectivo 5
Reducir cada ano nun 3% o tráfico
en cada grande ámbito da cidade.
Accións
Inducir o “disappearing traffic” ou “evaporación do tráfico”: cortes, desvíos, bucles, regulación dos semáforos
Obxectivo 6
Redución do tráfico, especialmente do
pesado, en Domingo Fontán
Accións
Demandar á Xunta a construción da
denominada “variante de Alba”
Obxectivo 7
Redución do tráfico na zona leste da cidade
Accións
Demandar a Fomento a terminación da A-57 e o desvío do tráfico de paso por esta autovía
Obxectivo 8
Tratar cada ano o 5% das rúas con IMD
superando os límites de “habitabilidade”
Accións
Inducir o “disappearing traffic ”ou “evaporación do tráfico”: cortes, desvíos, bucles, regulación dos semáforos
Obxectivo 9
Racionalización do tráfico no
viario paralelo á Ría é aos ríos
Accións
Cortes do viario, reordenación do tráfico, ampliación de espazos para usos cidadáns
Obxectivo 10
Re-estudo do tráfico e do espazo público en Monte Porreiro.
Accións
Execución e implantación das solucións que se deriven deste re-estudo.
Obxectivo 11
Adoptar solucións equitativas en mobilidade
Accións
Non cobrar por entrar na cidade nin “castigar” aos que non poden acceder a un coche ECO
Obxectivo 12
Distribución equitativa do estacionamento
Accións
Gratuidade do estacionamento en superficie. Ampliar o “estacionamento de servizos ”Creación dos estacionamentos de bordo que sexan posibles.
Obxectivo 13
Contribuír á redución da contaminación do tráfico necesario
Accións
Colaborar na información sobre a localización dos puntos de recarga eléctrica. Uso de vehículos eléctricos na frota municipal de vehículos. Campañas de información e/ou sensibilización cidadá.
Obxectivo 14
Mellora da circulación peonil e ciclista na contorna do hospital de Montecelo
Accións
Implantar as medidas de deseño negociadas co SERGAS para o novo hospital
Obxectivo 17
Aumentar cada ano nun 1% a mobilidade peonil
Accións
Mellora dos circuítos e das áreas peonís. Restricións disuasorias do tráfico.
Obxectivo 18
Aumentar cada ano nun 2% a mobilidade ciclista (e en VMP)
Accións
Restricións disuasorias do tráfico. Cumprimento dos límites de velocidade.
Obxectivo 19
Gañar anualmente 4.000 m2
para estancia peonil ou compartida
Accións
Obras de reurbanización e redeseño completo de rúas e espazos públicos
Obxectivo 20
Avanzar no calmado do tráfico
Accións
Baixada dos límites de velocidade de 30 a 20 ou 10 km/h. PPS e RFV.
Obxectivo 21
Planificación da nova xeración de infraestruturas de mobilidade
Accións
Propor unha nova mesa M4: Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Xunta, Deputación e Concello.
Obxectivo 24
Instauración progresiva
do transporte a demanda
Accións
Fase experimental (Central de reservas, plataforma asignación viaxes, ordenanza do taxi) e implantación e inicio do servizo
Obxectivo 25
Todos os escolares accedendo a pé aos centros se residen a menos de 1 km do centro
Accións
Investigar posibles bolsas e, de existir, acción para eliminalas
Obxectivo 28
Mellora ambiental das marxes do Lérez
Accións
Retirar o tráfico rodado das marxes do Lérez e mellorar a circulación peonil e recuperar o espazo público
Obxectivo 29
Completar o paseo peonil e ciclista desde a Ría ata Marín
Accións
Completar o percorrido peonil pola marxe esquerda da Ría ata O Cabo en Lourizán e conectar o paseo da Ría con Estribela
Obxectivo 30
Mellora ambiental da contorna do Gafos
Accións
Mellorar a zona verde da desembocadura do Gafos e retirar o tráfico de paso das marxes do Gafos.
Obxectivo 33
Control da carga e descarga e seguimento do repartimento de última milla
Accións
Reorganización dos espazos destinados a carga e descarga e estacionamento de servizos. Campañas preventivas e informativas. Vixilancia policial